Perpetracions 2017 | La corba de l'oblid
15255
home,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15255,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

PARTICIPANTS EDICIÓ 2017

Fragmentació abstracta

Margalef

Arquitectura efímera; auto-construcció, reciclatge, tape art

margalef.co

La intervenció urbana materialitza un paisatge de caixes abstractes que ens acompanyaran durant la Mostra.

 

Una interpretació de la fragmentació de la consciència, en què record i realitat estan en un mateix pla, en què la vida pública es fa incident personal i el neguit privat adquireix dimensions còsmiques.

Memòria

D’arena

Instal·lació en acció

arenatarres.com

La corba de l’oblit.
On es troba oblit i memòria.
Un punt.  Jo/Tu.

Un punt.  Dos.. Quatre.. .. Vuit…. …. Arbre genealògic de qualsevol de Totes nosaltres. Setze, trenta-dos, 64, 128 fa vuit generacions, 1.024 cap a tres-cents anys enrere.  I així comptant; rondant  l’any 1108 hi havia 6.973.738.433 ancestres meus/teus sobre la Terra … aproximadament l’actual població mundial. Per què doncs no ens recordem  germans? Memòria.

Satyam

El meu nom no importa. Ni el meu origen. En realitat no tinc nom, ni sexe, ni edat, ni terra. Home o dona; infant o vell; ahir o demà, els tres temps, les quatre edats i els quatre punts cardinals convergeixen en mi i en mi es dissolen. La meva ànima és transparent: si us acosteu a ella, us enfonsareu en una claredat freda i vertiginosa i al seu fons no trobareu ers que no sigui meu. Res, excepte la imatge del vostre desig que fins aleshores ignoràveu.

En busca de la Mujer Faro: los cimientos

Yurena Ruiz

Dansa contemporània

yurenaruizbaez@gmail.com

Una dona decideix canviar el seu rumb, sortir de les cadenes: reinventar-se, recordar-se, reviure’s. Decidir deixar d’estar ‘plantada a la casella’ per a ‘plantar-se i germinar’.

 

La història de moltes persones, moltes dones que viuen en situació de manca d’amor, de respecte a si mateixes i no hi ha més opció que anar a buscar-lo dins. ‘Sacsejar-se la pols i posar-se en peu’. És un llarg camí, avui comencem pels fonaments.

L’estany habitat

Som Art (col·lectiu)

Espectacle sensorial de poesia i titelles per a nadons

som-art.blogspot.com

Els jocs entre turons, estanys i alberedes… Els sentits atents que nomenen cada criatura pel seu propi brunzit, cada cosa per la seva aroma, cada herba per la seva aspror a la boca… Córrer amb les galtes enceses i els dits enredats de teranyines, a la caça del cant dels grills i les granotes…

Infantesa salvatge i lliure, ¿dins quin racó de la nostra memòria urbana t’amagues?

El problema és buscar-li substitut

Nita Roha

Performance participativa

nitaroha.wordpress.com

Twitter: @nitaroha

Obituari calderià**.

 

Bones notícies, jo també vull ser aquella velleta que no es volia morir mai; que m’aguanti la curiositat, desperta. No em vull perdre res.

 

El problema, quan va passar “allò que ja era de témer”, no va ser buscar-te substitut. Tots volíem ser com tu.

 

Restem en fila, a l’espera d’una nova convocatòria.

Flores de España

Teatro por la memoria

Teatre

lossuenosdefausto.com

Un desaparegut de la Guerra Civil vol parlar amb vosaltres dels vuitanta anys que fa que està a una fossa comuna.

La Teoría sueca del amor

Diego G.

Instal·lació participativa

diegog.net

La proposta està basada en la pel·lícula documental “la teoría sueca del amor”, on el tema principal és l’oblit a les persones que hi ha, cada vegada més, als sistemes econòmics i països rics.

El tòpic defineix a Suècia com un model de societat avançada amb una elevada qualitat de vida. Però, és realment un país feliç?, és possible que la població més autònoma i independent del món estigui insatisfeta?

Sense la necessitat de demanar ajuda, el contacte humà queda reduït a la mínima expressió. Cada vegada hi ha més mares solteres que tenen fills a través d’inseminació artificial. El número de gent que mor sola augmenta any rere any.

Val la pena assumir l’aïllament i la soledat per a tenir una vida autònoma i independent?

ATURA’T

RaIMi

Obres efímeres participatives

sarrablobarrera@hotmail.com

ATURA’T  és un espai per tornar a sentir les emocions de la infància, on la imaginació sense límit juga col·lectivament amb els adults i els infants.

La maleta de la memoria

Paloma Rodríguez

Taller de creació poètica

palomapillin@yahoo.es

Aprenem, vivim, retenim i oblidem. Què és l’oblit?, Quin és el mecanisme del record? Podem evitar l’oblit? On descansen els nostres records? Inventem la nostra memòria? Podem compartir-la?

 

Quin és el record que més recordes? El que més detestes i voldries oblidar? Quin record voldries mantenir a la teva memòria?

 

Vine a explicar-los, comparteix, crea junt amb la resta una memòria col·lectiva que viatjarà en la gran maleta de la memòria. Ella seguirà un nou viatge que desafiarà a l’Oblit.

On the re-cord

Cia Le Fil qui Chante

Camille Grob

Teatre gestual

lefilquichante@yahoo.es

A la peça On the re-cord dibuix amb el record que ha creat la meva imaginació donant forma i expressió a la deformació constant creada per la ment, perquè es tornin un quadre visible i intel·ligible per a la resta encara que sigui per un moment efímer.

 

Potser el record és l’expressió d’un oblit que necessita estar arxivat?

Atàvic

Gerard Vilardaga, Javier Olaizola, Iris Hinojosa

Performance

irishinojosa.blogspot.com.es

gerardvilardaga.blogspot.com.es

facebook.com/satelitearcoiris

La corba de l’oblit és un fenomen que sovint s’analitza des d’una perspectiva individual, quan es menciona aquest curiós concepte es fa des de l’òptica de l’individu. Però, què passa si traslladem aquesta noció a l’àmbit col·lectiu? Quina dimensió pren la corba de l’oblit en la memòria col·lectiva?

 

Oblidats que perden el nom, moviments que perden la consciència del nostre cos, el so de l’oblit que es perd…

ACTIVITATS PARAL·LES

Barcelona Districte Cultural

‘Mi madre y yo’

Sònia Gómez – Dansa

Divendres 9 de Juny a les 20h.

Auditori Sant Martí

Entrada gratuïta amb reserva prèvia

Més info a: barcelona.cat/auditorisantmarti

Exposició fotogràfica

‘Losing our memories’

Carol Guirado

carolgdesign.com

Del 5 al 30 de juny

Sala d’Exposicions 3a planta CC St.Martí

Més info a: barcelona.cat/ccsantmarti

Què és Perpetracions?

Perpetracions és una mostra anual d’intervencions artístiques al carrer, al barri de Sant Martí de Provençals, la Verneda i la Pau.

Es defineix com un espai d’experimentació artística i comunitària, on s’exploren formes alternatives de mirar, pensar i sentir.

Projecte que va començar a l‘any 2001, actualment amb 16 edicions realitzades, s’han presentat més de 200 intervencions a càrrec d’artistes, col·lectius i entitats que han treballat amb formats i registres multidisciplinaris (des de la música, performance, nous llenguatges i dramatúrgies, instal·lacions, audiovisuals, spoken word, etc.).

Durant una tarda, l’art efímer i de compromís pren els carrers indagant sobre conceptes i temàtiques concretes que canvien cada any. La convocatòria està oberta a qualsevol tipus d’expressió artística (sempre que sigui de caràcter efímer) i es poden presentar artistes tant a títol individual com col·lectius. Els participants han de buscar a més d’una reflexió crítica, una relació i interacció entre creació artística i vida social en el context urbà.

La convocatòria està oberta a qualsevol tipus d’expressió artística (sempre que sigui de caràcter efímer) i es poden presentar artistes tant a títol individual com col·lectius. Els participants han de buscar a més d’una reflexió crítica, una relació i interacció entre creació artística i vida social en el context urbà.

Es prioritzen les propostes innovadores i arriscades, que fomentin la participació creativa i col·laborativa a l’espai públic.

Una vegada tancada la convocatòria, es trien una dotzena de propostes que es realitzen simultàniament, durant una tarda a la Rambla Guipúscoa.

El jurat està format pels organitzadors de Perpetracions amb l’assessoria de diferents experts en art comunitari, espai públic i arts performatives.

Pel desenvolupament de les propostes, l’organització oferirà les infraestructures i recursos necessaris, bé com una assessoria per a l’adaptació del projecte al context urbà i social del territori. Cadascuna de les propostes seleccionades rebrà 150€.

Bases de la convocatòria d’intervencions artístiques

  1. Per participar en la convocatòria cal fer arribar:

     

· fitxa d’inscripció omplerta (descàrrega a la web: perpetracions.com o sol·licitant per correu electrònic);

· un breu currículum dels participants;

· una imatge en horitzontal que plasmi la vostra proposta (en el cas de ser triats, s’utilitzarà per la difusió).

· material gràfic al·lusiu a la proposta.

 

  1. Totes les propostes (i consultes) s’han d’enviar a perpetracions@gmail.com.

     

  1. El termini de presentació de les propostes finalitza el diumenge 19 de març del 2017.

     

  1. Totes les propostes presentades en aquesta convocatòria rebran una resposta a final del mes de març o principi del mes d’abril de 2017.

     

  1. Les propostes seleccionades seran presentades el dissabte 10 de juny de 2017 de les 18 a les 21h a la rambla Guipúscoa, entre c/ Fluvià i Selva de Mar.

     

  1. L’organització es reserva el dret d’utilitzar el material gràfic de les propostes seleccionades per fer difusió del projecte en diferents mitjans.

     

  1. L’organització es compromet a fer difusió dels projectes seleccionats fent servir els seus canals digitals i contactes.

     

  1. El fet de participar en aquesta convocatòria suposa l’acceptació d’aquestes bases i la participació en els termes establerts.

     

Categories de la convocatòria d’intervencions artístiques

Categoria A

    1. Es seleccionaran projectes artístics que:

       

      · treballin la temàtica ‘La Corba de l’Oblit’ amb qualsevol tipus d‘expressió artística (sempre que sigui de caràcter efímer);

      · a més d’una reflexió crítica, busquin una relació i interacció entre creació artística i vida social en el context urbà;

      · siguin innovadores i arriscades i al mateix temps fomentin la participació creativa i col·laborativa a l’espai públic.

       

    2. Cadascuna de les propostes seleccionades rebrà 150€. Les despeses i materials de les accions corren a càrrec dels participants. Pel desenvolupament de les propostes, l’organització oferirà les infraestructures i recursos necessaris (en la mesura de lo possible).

Categoria B

Seguim obrint la nova categoria que vàrem estrenar l’edició passada amb molt d’èxit! Dirigida a propostes artístiques orientades específicament a l’ambientació i decoració de l’espai públic on es desenvolupa la mostra (Rambla Guipúscoa entre c/ Fluvià i c/Selva de Mar.) tant en el disseny com en el muntatge.

 

Aquesta categoria va adreçada a estudiants, artistes, dissenyadors, aparadoristes, visual merchandisers, artesans així com qualsevol persona interessada en participar.

 

  1. Es seleccionarà 1 proposta que:

     

· s’enfoqui en la temàtica d’aquesta edició;

· faci servir la creativitat, el reciclatge i la sostenibilitat dels materials en l’apropiació de l’espai públic.

 

  1. L’organització prestarà ajuda i assessoria en el disseny i producció del projecte final. Tot i això el   muntatge de l’ambientació el dia de la mostra, corre a càrrec del seleccionat.

  2. L’organització es reserva el dret de declarar deserta aquesta categoria.

     

  3. La proposta seleccionada rebrà 300€. Les despeses i materials de les accions corren a càrrec dels participants.

     

Dates a tenir en compte

Tancament de la convocatòria: 19 de març de 2017

 

Anunci de les propostes seleccionades: finals de març – principi d’abril de 2017

 

Reunions, disseny i producció: del 3 al 7 d’abril de 2017

 

Perpetracions (mostra d’art al carrer): 10 de juny de 2017

Altres edicions

Gaudeix de les imatges de les passades edicions.